sobota, 26 kwietnia 2014

Recenzja #.15 - czatni (chutney) czarna porzeczka z morelą (luks pomada)


Co mówi producent : Czarna Porzeczka w wytrawnej odsłonie! Wyrafinowany i esencjonalny smak owoców czarnej porzeczki przełamany jest aromatem słodkich moreli. Wzbogacony został o nuty cytrusowe. Smak czatni z czarnej porzeczki jest elegancki, słodko-kwaśny z delikatną nutką pikanterii w tle. Czatni z czarnej porzeczki doskonale pasuje do potraw duszonych jak pieczeń, wątróbka czy wszelakich mięs na ciepło i zimno.




Skład : czarna porzeczka (45%), morela suszona (25%), rodzynki, mus z jabłek, cukier, imbir, pektyna (substancja zagęszczająca), skórka z cytryn, chili

Wartości odżywcze w 100g :
TŁUSZCZ - 0,5g
WĘGLOWODANY - 31,0g 
BIAŁKO - 2,4g


Moja opinia : Czatni jadłam po raz pierwszy i szczerze mówiąc nie wiedziałam czego się spodziewać. Podeszłam więc do próbowania sceptycznie i ostrożnie... Najpierw powąchałam - "pachnie trochę jak keczup". Potem zamieszałam, sprawdziłam konsystencję - gęsta, widać kawałki porzeczki. No ale gdzie najważniejsze - smak czatni? Okej, zbieramy się na odwagę i próbujemy...kurde, to jest pyszne! Jako pierwsze poczułam kwaskowatość porzeczek, następnie została wyparta ona przez słodycz suszonych moreli i rodzynek, a na końcu nieco popaliło mnie w język za sprawą chili i imbiru :) Więc jak widać wszystkie produkty zawarte w składzie spełniają swoją rolę idealnie. Czatni nie jest ani specjalnie słodki, ani specjalnie wytrawny więc moim zdaniem wpasowuje się dobrze w oba typy dań, jest uniwersalny. Produkt zawiera również oznaczenie mówiące, że jest on odpowiedni dla wegetarian :)


Ocena : 5/6
Kaloryczność 100g : 141 kcal
Cena : produkt otrzymany w ramach współpracy / 15,50 zł (200g)
Zakupione w : produkt otrzymany w ramach współpracy / lukspomada.pl

2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy się wydaje , tyle smakow w jednym miejscu i w dodatku pasujący do tak wielu rzeczy bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja powiem pycha na szóstkę z plusem:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)