poniedziałek, 21 kwietnia 2014

.629. sezamowo-sernikowo

~gotowany sernik sezamowy* z mandarynkami~
*z mąką sezamową



Dopracowałam przepis, więc podaję :) Tym razem jadłam też sernik lekko schłodzony (1h w lodówce) i taki smakował mi nawet bardziej niż na ciepło :)
Wczorajszy dzień był okej, nie potrzebnie się stresowałam :) Jestem też zadowolona z siebie, że wyszłam ze 'strefy komfortu' i zjadłam śniadanie ze wszystkimi u babci :) Rok temu było inaczej... Jeśli już mowa o babci - dostałam od niej cudne, jeszcze z czasów wojny (!!!) sztućce, jestem w nich totalnie zakochana! Trzeba je umyć (tylko czym?), zakonserwować i nawet będę mogła nimi jeść, hehe :)


PRZEPIS /1 porcja/
~200g mielonego twarogu
~100g jogurtu greckiego (lub też sera - ja po prostu miałam tylko 200g ;))
~jajko
~15g budyniu waniliowego/smietankowego
~cukier/stevia do smaku
~40g mąki sezamowej (lub zmielonego sezamu)
~60ml mleka sojowego
~dwie mandarynki - lub inne dodatki ;)

Ser, cukier/stevię, jogurt i jajo mieszamy w rondelku i gotujemy aż masa zrzednie. Budyń mieszamy w mleku, dodajemy do masy i gotujemy do uzyskania gęstszej konsystencji. Wyłączamy palnik i dodajemy mąkę sezamową. Przelewamy sernik do miseczki przekładając pokrojonymi mandarynkami. Można jesc na ciepło lub na zimno. Smacznego! :)

22 komentarze:

  1. Spróbuj je umyc pasta do zebow :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo apetycznie ! a sztućce *.* coś pięknego ! uwielbiam takie unikaty !! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, chciałabym kupić po raz pierwszy mąke sezamową. Podałabyś linka/napisała, z jakiej firmy masz swoją? Fajnie ten sernik wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam ją na allegro, niestety nie podam linka, bo tej akcji już tam nie ma :(

      Usuń
    2. Dobrze, i tak dziękuje. :) Ale myślisz, że jakakolwiek mąka sezamowa się nada? Chyba nie różnia się właściwościami.

      Usuń
    3. Na pewno ;) Mąka to mąka :D

      Usuń
  4. piękne sztućce - uwielbiam takie niby nie wielkie a jednak cenne drobiazgi :)
    cieszę się, że wczorajszy dzień był udany i dziś też życzę równie przyjemnego i mokrego tym samym!
    widzę, że już pysznie rozpoczęłaś dzień!

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama czyści sztućce z wodą z solą.. na zmoczony zmywak sypie sól i tym szoruje, ale jest z tym torche zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczek wygląda smacznie, następnym razem też spróbuję dodać jogurtu ;) A co do sztućców to polecam mleczko Cif.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm, wygląda pysznie. U mnie sernika jako ciasta na Święta nie było, więc chętnie sobie takim miseczkowym zrekompensuję. :)
    Wspaniały prezent!

    OdpowiedzUsuń
  8. hej, sztućce rzeczywiście piękne! (sama mam podobne, ale to pojedyncze sztuki się uchowały). podobno woda z sodą oczyszczoną działa cuda, ale lepiej nie polegaj na mojej ,,wiedzy" :P
    twoje zdjęcia chyba finalnie mnie przekonały do tego sernika

    OdpowiedzUsuń
  9. ale narobiłaś mi ochoty na taki sernik!
    jak na razie muszę zadowolić się takim z blachy! :D
    sztućce przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne te sztućće:) może oddaj jej jakiemuś fachowcowi, z tego co się orientuję to złoto można czyścić kwasem solnym, ale musi mieć odpowiednie stężenie i potem trzeba go zneutralizować bo się trochę wżera w złoto... Lepiej samemu nie ryzykować :D

    OdpowiedzUsuń
  11. faktycznie piękne sztućce!
    w śniadaniu jestem absolutnie zakochana *_*

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie że się przełamałaś. U mnie też było lepiej niż rok temu :)
    Ślicznie wyglądają te sztućce! Cudowny prezent :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecam te sztućce zamoczyć w coli - podobno to świetny rozpuszczalnik i brud łatwo zmywa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mamo jak to swietnie i smakowicie wygląda ,a przy okazji tak delikatnie <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Zjadłabym taki gotowany sernik, ale właśnie schłodzony. Wygląda mega pysznie! :)
    Czyli święta udane :)

    OdpowiedzUsuń
  16. co za szrućce, rety! totalnie cudowne! haha, śmiesznie tak zachwycać się sztućcami... :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna niespodzinka pod tym serniczkiem ;>
    A te sztućce są piękne, tak bardzo mój klimat. Chciałabym mieć takie skarby ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. O kurczę, po prostu pychota!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)