sobota, 1 marca 2014

.579. najlepsze placki na świecie

~pół-razowe, cytrynowe ricotta hotcakes z jagodami ; yerba mate miodowo-karmelowa~





Robiłam je drugi (lub trzeci? niee, chyba drugi :)) raz i...to były najlepsze placki jakie kiedykolwiek jadłam! Nie mówię, że to najlepsze ricotta hotcakes, to ogółem najlepsze placki! Podaję przepis i polecam, polecam, polecam! A jeśli już o przepisach mowa, do wczorajszego wpisu dodałam przepis na ciasto :)

PRZEPIS /1 porcja/
~100g ricotty
~jajko
~25g mąki pszennej razowej
~15g mąki pszennej 'zwykłej'
~10g mąki ziemniaczanej
~cukier/stevia
~40ml mleka (u mnie sojowe)
~3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
~2-3 łyżki soku z cytryny + kawałek startej skórki

Żółtko oddzielić od białka i wymieszać je z ricottą, sokiem i skórką z cytryny oraz cukrem/stevią. W oddzielnej miseczce wymieszać razem mąki i proszek do pieczenia, tę mieszankę przesiać do masy serowej. Białko ubić na sztywną pianę dodając ok.3 krople soku z cytryny* i delikatnie wmieszać w ciasto. Rozgrzać patelnie i smażyć placki z obu stron, na małym ogniu. Podawać z ulubionymi dodatkami. Smacznego! :)
*sok z cytryny sprawdza się dużo lepiej niż sól przy ubijaniu białek! :) Moje ostatnie 'odkrycie' :)

21 komentarzy:

  1. Też uwielbiam ricotta hotcakes i robię je często, ale twoje wyglądają niepowtarzalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cytrynowe, z jagodami podane i z ricotty- dobre określenie = najlepsze! :) zrobię, bez zastanowienia, wyglądają świetnie i zdjęcia są super! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj zastanawiając się co zjem (ostatecznie nic nie wymyśliłam :P) nawet o nich myślałam, ale i cytryny i ricotty u mnie akurat brak. A patent z ubijaniem białek wykorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę to napisać: cudna filiżanka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też je lubię, u Sophie podoatrzyłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie zdjęcia dzisiaj jakieś inne.... albo mi się wydaje. Ale fajne, bardzo ładne:) Nie tylko zdjęcia, ale i placuszki of kors^

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają naprawdę przepysznie. A skoro tak zachwalasz to warto wypróbować :3
    Sok z cytryny przy ubijaniu białek? Brzmi ciekawie, jeszcze o czymś takim nie słyszałam!

    OdpowiedzUsuń
  8. jak z ricottą to najlepsze! :)
    a u Ciebie tak pięknie podane! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne, wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudny talerz i nie mówię o zawartości, bo to wiadomo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ricotta hotcakes uwielbiam, choć moim faworytem są te z mascarpone. ale jak tylko kupię ricottę, to tych Twoich wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie słyszałam o dodatku soku z cytryny przy ubijaniu białek. Chyba trzeba będzie to wypróbować ;>

    OdpowiedzUsuń
  13. stanowczo wyglądają na najlepsze na świecie ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Placki z ricotty ! Kto ich nie lubi ? ;) Jeszcze tak ładnie podanych :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za przepis na wczorajszy wypiek, śliczny był! A len nie zostawił po sobie takie dziwnego smaku?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ricotta i cytryna to bardzo zgrany duet! A w plackach to już w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale delikatne, rozpływam się *.*

    OdpowiedzUsuń
  18. przekonałaś mnie! robię je następnym razem jak dorwę ricottę :)
    pokochałam połączenie jagód i cytryny ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  19. ricotta hotcakes, zawsze najlepsze :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdecydowanie najlepsze i taka gorka <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)