czwartek, 27 marca 2014

.605. krem ciasteczkowy...bez ciasteczek

~cookie dough z ciecierzycy~




Spodziewaliście się ciecierzycy jako głównego składnika? Jesteście zaskoczeni? :) Nie pytajcie, tylko róbcie!
Jeśli chodzi o smak, to, hmmm, czy ja wiem, czy ciecierzyca jest specjalnie wyczuwalna...Raczej nie, aczkolwiek jeśli ktoś podałby mi te danie, a ja nie wiedziałabym z czego jest zrobione na pewno bym się nad tym zastanawiała, ale na ciecierzycę bym nie wpadła! :)

PRZEPIS /1 porcja/
~180g ugotowanej ciecierzycy (ja uzyłam z puszki)
~50ml mleka sojowego waniliowego
~40g masła orzechowego
~szczypta soli
~cukier/stevia/inna substancja słodząca - do smaku (trzeba sporo posłodzić :))
~spora szczypta cynamonu
~łyżeczka ekstraktu z wanilii
~3 łyżeczki groszków/płatków czekoladowych lub posiekanej czekolady

Ciecierzycę, mleko, masło orzechowe, sól, cukier/stevię/..., cynamon i ekstrakt waniliowy zmiksować na gładką masę. Dodać dwie łyżeczki czekolady i wymieszać (nie miksować już!). Przełożyć masę do miseczki, posypać pozostałą łyżeczką czekolady i wstawić na noc do lodówki. Smacznego! :)

22 komentarze:

  1. Oszukaństwo! Nie ma ciasteczek! Ale takiego oszukaństwa tez bym spróbowała,bo zdrowsze i ladnie u Ciebie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Już nie jeden raz widziałam taki cookie dough. Jednak u ciebie wygląda on bardzo uroczo. Muszę go w końcu zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam i potwierdzam-to jest genialne! :3 Jak dałam rodzinie do spróbowania, to nikt się nie domyślił, że głównym składnikiem jest ciecierzyca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię! Nie ma innej opcji, roooobię! :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. pysznie wyglądający krem! mmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam krem ciasteczkowy z płatków kukurydzianych, ale że można zrobić taki z ciecierzycy to się nie spodziewałam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna się szykuję na takie śniadanko, ale nigdy mi się nie chce ciecierzycy gotować. Ale zrobię, zrobię na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ciecierzycę jest to dobry patent, bo robiłem już sobie kilkakrotnie ;)
    Aczkolwiek widziałem już gdzieś chyba nadzwyczaj podobny tytuł ... ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. O. Mój. Boże. MUSZĘ to zrobić, to wygląda wspaniale i obłędnie i w ogóle moje chyba ulubione śniadanie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  10. ten krem jest genialny! na pewno go spróbuję jeszcze nie raz, bo ten pierwszy był bardzo przekonujący! zresztą twój tak kusząco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię ciecierzycę, pora na słodko też wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba muszę lecieć kupić ciecierzycę !

    OdpowiedzUsuń
  13. Cookie dough z ciecierzycy robiłam z milion jeden razy i potwierdzam- genialny krem. Swoją drogą dzisiaj cały post poświęciłam cieciorce na słodko. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ciecierzyca w wersji słodkiej ostatnio mi posmakowała... chyba pora namoczyć ją na krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie spodziewałam się! A chciałam właśnie strzelić w jakiś składnik, ale źle obstawiłam:p

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja slabosc musze wkoncu zrobic super przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Mniam ; ) Ładnie wygląda ; ) Super przyrządzone ; ) Aż mam chęć sobie zrobić ; )
    Zapraszam do siebie : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Obserwuję Pozdrawiam Serdecznie ; *

    OdpowiedzUsuń
  18. potwierdzam- jest pyszne! robiłam i wrócę jeszcze nie raz do tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)