wtorek, 25 marca 2014

.603. muffiny - nie tylko na słodko

~razowe muffiny z cukinią, papryką, pieczarkami i wege paprykową kiełbaską~





PRZEPIS /1-2 porcje (1 śniadaniowa, 2 'lunchowe' :))/
~70g mąki (u mnie pszenna razowa)
~jajko
~100ml mleka (u mnie sojowe)
~przyprawy: odrobina soli, pieprz, curry, zioła, czosnek suszony
~kawałek papryki i kawałek cukinii
~2 pieczarki
~wege kiełbaska z papryką
~1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
~6 listków świeżej bazylii (opcjonalnie)

Piekarnik rozgrzać do 190-200*C. Mąkę wymieszać z proszkiem i przyprawami, dodać jajko i mleko i wymieszać ponownie. Warzywa i wege kiełbaskę pokroić i dodać do masy. Nakładać masę do foremek na muffiny (najlepiej silikonowych), na wierzchu ułożyć listek bazylii. Piec ok. 30 minut. Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Podoba mi się pomysł muffinów na wytrawnie, takich jeszcze nie jadłam.;)

    Chyba muszę się zaopatrzyć w takie silikonowe foremki, bo moje muffiny czasem nie chcą ładnie odejść od papilotki z papieru. Polecasz ich zakup? :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, bardzo polecam! :)

      Usuń
    2. A ja polecam teflonową formę na muffiny - nic nie przywiera, nie ma potrzeby wkładania papilotek, tylko nie można myć w zmywarce. A muffiny wyglądają przepysznie :)

      Usuń
  2. Martyna, czekam na jakies wariacje z tofu na śniadanie i obiad! ;) a muffinki mimo, ze są na słono, wyglądają słodko i uroczo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dwa są! http://chiliandsugar.blogspot.com/2014/03/razowe-pierogi-ze-szpinakiem-i-wedzonym.html i http://chiliandsugar.blogspot.com/2014/03/zwyka-kanapkainaczej-vegan.html
      Jeden jeszcze czeka na publikacje. I coś jeszcze oprócz tych trzech się pojawi :) Obiadowego bardziej :) Tylko wymyslę! :D

      Usuń
  3. jakie pięknie i wytrawne - coś dla mnie<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Się zabieram za takie wytrawne muffiny, ale mi nie idzie. W ogóle mi muffiny chyba nie leżą, bo zawsze coś innego z piekarnika wychodzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bo w zasadzie nie tylko słodkie muszą być najpyszniejsze i wytrawne są świetne w smaku :) twoje to udowadniają w 100% :) aż się głodna na ich widok zrobiłam!

    OdpowiedzUsuń
  6. coraz bardziej lubię te wytrawne wersje muffin :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba zrobię takie kiedyś na obiad!

    U mnie też dziś muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na takie cudo bym się skusiła ;) Wyglądają przeurocze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają ciekawie. Lubię wytrawne dania ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wytrawne muffiny zapewne są tak samo smaczne jak słodkie :) Ślicznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta wersja rownie ciekawa jak nie jadna na slodko :) !

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie muffinki, mega zdrowe;)

    OdpowiedzUsuń
  13. hmm, jakoś nigdy nie mogę się zmobilizować do upieczenia do wytrawnych muffin, ale te Twoje musiały być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)