niedziela, 30 listopada 2014

.819. dzień odpoczynku

~drożdżowe cynamonowe kluski kładzione z karobowym jogurtem~


Rano szukałam pomysłu na śniadanie i znalazłam go w lodówce ;) A ściślej mówiąc - znalazłam tam napoczęte drożdże i przypomniałam sobie o tych kluseczkach :) Robię je już drugi raz, ale tym razem w wersji nie-wegańskiej jak za pierwszym razem, więc podam przepis :)

PRZEPIS /1 porcja/
~30g mąki pszennej
~30g mąki razowej
~łyżeczka cukru (do zaczynu) + ew. jeszcze do ciasta
~30-40ml mleka (do zaczynu) u mnie roślinne
~50ml mleka (u mnie roślinne)
~jajko
~łyżeczka cynamonu

Drożdże kruszymy, mieszamy z łyżeczką mąki i cukrem, zalewamy mlekiem (30-40ml) w temp. "leniej" i mieszamy do rozpuszczenia. Odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 15 minut. Następnie dodajemy pozostałe składniki i mieszamy. Odstawiamy na kolejne 15-25 minut. Po tym czasie w garnku z szerokim dnem zagotowujemy mleko lub wodę i kładziemy kluski, gotujemy na małym ogniu ok. 3 minuty, wyławiamy je* i podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie to karobowy jogurt, który zrobiłam mieszając 150g jogurtu naturalnego z łyżką syropu klonowego i łyżką karobu. Smacznego! :)

Wczoraj trzy-godzinny maraton zumba & salsation - idealne zakończenie trudnego tygodnia :) Salsation tańczyłam po raz pierwszy i bardzo mi się podobało, jeśli będziecie mieć okazję wziąć udział w warsztatach z Angeliką (jedyną w Polsce licencjonowaną instruktorką) to polecam, bo warto :) Dzisiaj dzień na odpoczynek, a od jutra kolejny tydzień praktyk...Tym razem nie będę się wysypiać, bo codziennie na 8.00 :(

13 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te kluseczki są pyszne, ale ja mam ogromną słabość do serków/ jogurtów z karobem <3
    To spokojnej niedzieli, zbieraj siły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale dawno nie jadłam żadnych klusek... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypoczywaj :)
    A kluseczki zapowiadają się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też je muszę kiedyś powtórzyć, bo dobre są ;)
    Twoje się świetnie prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno je zrobię, bo kuszą, oj bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  7. odpoczywaj :* Takie sniadanie pomaga od rana <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Tym śniadaniem i zdjęciami mnie na prawdę zaczarowałaś dzisiaj! No wzroku nie mogę oderwać o.o

    OdpowiedzUsuń
  9. Już długo planuję zrobić te kluseczki! Twoje tak zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o jaciee, genialne te kluchy!
    muszę się za drożdżowe zabrać i to jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chodzą za mną kluski już od dłuższego czasu, a swoimi narobiłaś mi jeszcze większej ochoty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chodzą za mną takie kluchy! Koniecznie do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam kiedyś takie kluski i bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)