czwartek, 27 listopada 2014

.816. "tofurnik" z garnuszka

~gotowany kakaowy tofurnik (wegański), podany z domowym masłem orzechowym ; herbata pomarańcza-czekolada~


Gotowany tofurnik po raz drugi :) Na prawdę zachęcam do spróbowania! Wersja bananowa TUTAJ

PRZEPIS /1 porcja/
~kostka 300g tofu naturalnego (u mnie Solida)
~50ml mleka roślinnego
~2-3 łyżki soku z cytryny
~czubata łyżka budyniu czekoladowego + 50ml mleka roślinnego
~czubata łyżka kakao
~łyżeczka cukru waniliowego
~cukier/stevia do smaku (u mnie 10 tabletek stevii)

Tofu rozgniatamy widelcem w misce, dodajemy cukier/stevię do smaku, mleko i sok z cytryny i miksujemy na gładką masę. Przekładamy masę do garnuszka i gotujemy do momentu rozrzedzenia. Budyń mieszamy w mleku i gdy masa z tofu będzie sie gotować dodajemy do go i gotujemy aż uzyskamy gęstą, budyniową konsystencję. Dodajemy kakao, mieszamy i podajemy. Smacznego! :)

ask.fm - pytania :)

11 komentarzy:

  1. nosz kurczę, zapomniałam o nim - serdeczne dzięki, że jesteś ty! :D prezentuje się mniam, i do tego z domowym masłem.. czy naprawdę potrzeba dzisiaj czegoś więcej? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak zachęcasz tymi tofurnikami, że chyba i ja zrobię wersję wegańską serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tofurniczki już smażyłam i piekłam, ale gotowany jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny, chyba muszę się przełamać do tofu na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. i to rozpuszczone masełko orzechowe, normalnie hipnotyzuje :D

    OdpowiedzUsuń
  6. domowe masełko orzechowe dopełnia całości smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam to tofu akurat w lodówce dlatego tym bardziej zachęciłaś mnie by spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zachęciła, ale po tofu muszę śmigać do sklepu, bo w lodówce deficyt :)

      Usuń
  8. aleee to wygląda pysznie!!! obserwuje:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)