wtorek, 6 stycznia 2015

.854. ryżowe eksperymenty

~ryżowy budyń piernikowy z pomarańczą i słupkami migdałów~



Ostatni wolny dzień...Jutro wracam do szkoły :((
Dalej eksperymentuję z mąką ryżową. O ile placki wyszły przepyszne, to ten budyń miał dla mnie zbyt wyczuwalny posmak tej mąki, jednak był również smaczny :) Dla zainteresowanych podaje przepis :)

PRZEPIS /1 porcje/
~300ml mleka (u mnie sojowe)
~100ml wody
~łyżka mąki z tapioki Fresano
~30g mąki ryżowej
~łyżeczka domowej przyprawy do piernika (lub dwie sklepowej)
~cukier/stevia do smaku

Mleko i wodę mieszamy, odlewamy ok. 1/3 szklanki z którą mieszamy mąki i przyprawę. Resztę płynu zagotowujemy z cukrem/stevią. Gdy zacznie wrzeć zdejmujemy garnek z palnika i wlewamy rozmieszaną mąkę, ponownie stawiamy garnek na palnik i gotujemy chwilę, do zgęstnienia. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego! :)

16 komentarzy:

  1. Kiedyś chciałam taki zrobić, ale w końcu użyłam mąki jaglanej. Ale piernikowego budyniu jeszcze nie gotowalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że świąteczne smaki dalej się utrzymują :D

    OdpowiedzUsuń
  3. budyń ryżowy to ciekawy pomysł, przyznam, że jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. e tam, i tak jestem zainteresowana, bo wygląda niezwykle pysznie!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. piernikowe smaki... narobiłaś mi na nie ochoty, muszę dziś przemycić przyprawę korzenną w jakimś posiłku ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. taki budyń mi się teraz marzy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio polubiłam dodawać pomarańczę do owsianek i kasz na śniadanie, wcześniej jakoś mnie nie urzekła :P O dziwo płatków ryżowych jeszcze nie jadłam, ciekawe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak dawno nie jadłam budyni! Ten jest genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiałam się czy kupić tą mąkę :) Naprawdę warto? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę w niej nic nadzwyczajnego, mąka jak mąka :D Ja kupiłam bo rezygnuję z glutenu.

      Usuń
  10. Przyprawa korzenna i pomarańcza- taki świąteczny akcent na dobre zakończenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak świątecznie, aż poczułam ten zapach <3

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm, no ciekawe, ale mozna zawsze zrobic ta wersje na innej mące :3

    OdpowiedzUsuń
  13. Piernikowy? Coś idealnego dla mnie! Tak dawno nie jadłam budyniu...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)