sobota, 14 lutego 2015

Recenzja #.21 - bezglutenowy batonik kajmakowy w polewie czekoladowej z orzechami (Balviten)


Co mówi producent : Bezglutenowy batonik kajmakowy w polewie czekoladowej z orzechami. Produkt dietetyczny do stosowania w diecie bezglutenowej.

Skład : masa kajmakowa 21% (cukier, proszek mleczny 26,1% (mleko odtłuszczone w proszku, białka serwatkowe), serwatka (z mleka), emulgator - lecytyna sojowa, mąka kukurydziana, orzech ziemny prażony 11%, tłuszcz roślinny, syrop skrobiowy, kakao w proszku, aromat - wanilina, skrobia kukurydziana, jaja, cukier puder, substancja zagęszczająca - guma guar, substancje spulchniające - pirofosforan dwusodowy, kwaśny węglan sodu, substancja konserwująca - sorbinian potasu.

Wartości odżywcze w 100g:
BIAŁKO - 8,17g
TŁUSZCZ - 25,7g
WĘGLOWODANY - 54,2g

Moja opinia : Raczej unikam sklepowych batoników i innych słodkości, ale coś podkusiło mnie, żeby kupić tego batona. Może to fakt, że ostatnio interesuję się dietą bezglutenową i staram się jeść w ten sposób, wiec chciałam zobaczyć, co producenci na polskim rynku proponują osobom stosującym tę dietę. Baton był również przeceniony o połowę z powodu zbliżającego się końca terminu spożycia, więc ostatecznie trafił do mojego koszyka. Co mogę o nim powiedzieć? Nie jest porywający w smaku i raczej nie kupiłabym go po raz drugi (gdybym ogólnie kupowała takie słodycze :)). Nie jest też jednak najgorszy, po prostu "da się zjeść". Składa się z kruchego, nawet bardzo spodu - jak dla mnie trochę zbyt bardzo kruchego, ponieważ mocno się kruszył. W smaku ten herbatnik był nieco mączysty, lekko piaskowy, niezbyt słodki, ale to ostatnie akurat na plus. Na kruchym ciastku znajduje się masa kajmakowa. O niej nic odkrywczego raczej nie powiem - kajmak jak kajmak, no nie? :) Słodki :) Całość jest oblana polewą czekoladową, która nie zbyt mi smakowała - jest bardziej kakaowa niż czekoladowa, poza tym użyto tutaj sztucznej waniliny zamiast prawdziwej wanilii, przez co baton traci na smaku. Dla urozmaicenia na wierzchu mamy jeszcze kawałki orzeszków ziemnych, przyjemny dodatek. Kiedy je sie każdą warstę oddzielnie można wyczuć te wszystkie wady i zalety o których napisałam, za to kiedy ugryzie się całego batona, poszczególne smaki gdzieś giną...



Ocena : 3/6
Kaloryczność 100g : 481kcal
Kaloryczność porcji (60g) : 289kcal
Cena : 3,40zł (zapłaciłam na promocji 1,70zł :))
Zakupione w : sklep osiedlowy, dział ze zdrową żywnością

6 komentarzy:

  1. mnie też nie przekonują wszelkie fit batony białkowe dla sportowców tak prężnie reklamowane na stronach gazet i w telewizji.. zostaję przy Zmianach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dafuck? trochę ni z gruchy ni z pietruchy bo ten baton nie jest 'fit białkowy dla sportowców',ktoś tu chyba nie przeczytał posta

      Usuń
  2. Uwielbiam kajmak, jak nie przepadam za słodyczami, to jego smak mnie zniewala ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kiedy zdrowo się odżywiam nie jem takich rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. straszny skład! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przekonują mnie takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)