niedziela, 18 maja 2014

.656. hip-hip-chia!

~kakaowy pudding z nasion chia, z czereśniami i ricottą ; herbata choco-chili~





Pierwsze spotkanie z chia, udane! Zastanawiałam się do czego je porównać i pomyślałam o tapioce. Tak samo chia przyjmuje smak dodatków, ma podobną konsystencję, ale i tak i tak wiadomo, że to co innego :) Poza tym nasiona szałwii hiszpańskiej to istna skarbnica zdrowia! Możecie kupić je np. TUTAJ

PRZEPIS /1 porcja/ (vegan)
~szklanka mleka sojowego
~20 g kakao
~cukier/stevia/syrop do smaku
~szczypta soli
~70g czereśni (u mnie mrożone, wcześniej rozmrożone)
~ricotta - w wersji wegańskiej pomijamy, dodajemy coś innego :)

Chia zalewamy mlekiem i odstawiamy na noc do lodówki. Czereśnie też wstawiamy do lodówki, aby się rozmroziły, lub zostawiamy je w temp. pokojowej. Rano spęczniałe nasiona przekładamy do miksera i miksujemy na gładką masę. Dodajemy kakao, sól i słodzimy do smaku. Przekładamy do miseczki, dodajemy wiśnie, ricottę i podajemy. Smacznego! :)

17 komentarzy:

  1. wygląda niesamowicie, może kiedyś sobie sprawię chia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. tapioki, ani chia nigdy nie jadłam i jeszcze niedawno nie miałam pojęcia o ich istnieniu haha, koniecznie muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nasiona szalwi? Chyba musze zrobic jakies zakupy, bo u mnie cos juz nowosci-pysznosci nie ma:(

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja ciągle nie wiedziałam jak je ugryźć, teraz zrobię na pewno!
    i te czereśnie *_*

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda genialnie :)
    Kusisz nim strasznie, a za mną właśnie ostatnio chodzi pudding z chia w dodatku właśnie czekoladowy, chyba go niedługo będę musiała zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  6. omega 3 na dziś doładowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. o tak - chia to samo zdrowie! a do tego ta wspaniała konsystencja :) przepyszne smaki w twoim puddingu! aż zatęskniłam za czereśniami :)
    prześliczna ta tacka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie gęsty ten pudding i czereśnie, jeju, ale teraz smaka narobiłaś :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Czereśnie :D:* Jeszcze trochę i będą prosto z drzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te nasiona chodzą za mną od dawna. Myślę, że Twoje śniadanie to dobry pomysł na początek z chia ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. jakie przytulne! idealne na niedzielne śniadanie (:

    OdpowiedzUsuń
  12. Czereśnie i czekolada? To lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jak dla mnie hura ! Fenomen smakowy <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Chia jest super, jeśli chodzi o zdrowie ale do sklepu podanego wyżej radzę z dystansem. Niestety towar ma już mało wspólnego ze świeżością. Miody z chin, uschnięta wanilia a pomidory suszone jak namoczyłam, to była z nich czarna woda... To tak w celach informacyjnych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, co do miodów czy pomidorów się nie wypowiem bo nie korzystałam z tych produktów, ale wanilii uzywałam i nie była uschnięta :)

      Usuń
  15. Właśnie zrobiłam, jest pyszne. Zamiast ricotty dałam jogurt grecki z miodem a wiśnie zastapilam musem truskawkowo-bananowym. Opcji jest wiele- mozna eksperymentować w nieskończoność. W ogóle gratuluje pomysłu na stronkę/bloga! Znam i korzystam w wielu, ale Twoje pomysły są mega zdrowe. I tak trzymać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)