środa, 20 sierpnia 2014

.717. najzdrowsze i najszybsze śniadanie na świecie + współpraca

~pudding chia na mleku ryżowym z musem malinowym i migdałami~




Najszybsze - bo wystarczy wieczorem zalać nasiona chia mlekiem, a rano jedynie przełożyć je do innego naczynia (albo i nie :)), zrobić mus malinowy i posiekać migdały.
Najzdrowsze - bo nasiona chia, mimo, że są maluteńkie, kryją w sobie maksimum zdrowia! Znacie 5 powodów, dla których warto jeść chia?
1. Nasiona chia zawierają duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega 3. (Ich stężenie wynosi ok. 60%).
2. Nasiona chia są źródłem żelaza, magnezu, fosforu i cynku. Zawierają witaminę E i witaminy z grupy B.
3. Działanie nasion chia polega m.in. na spowolnieniu wchłaniania cukrów i regulacji ich poziomu we krwi. Dlatego są one dobre dla diabetyków.
4. Nasiona chia wchłaniają i zatrzymują wodę w organizmie. Prowadzi to, jak w przypadku spożywania siemienia lnianego, do zapewnienia uczucia sytości.
5. Regularne spożywanie nasion chia usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego i korzystnie wpływa na strukturę kości i mięśni.
informacje ze strony nasionachia.pl

Ostatnio nawiązałam współpracę z firmą ViVio oferującą sprzedaż jagód goji oraz nasion chia. O nasionach chia co nie co już wiecie, więc teraz czas na przepis :) Zapraszam niżej po przepis, a jeśli sami chcielibyście wypróbować nasiona chiaViVio zapraszam do ich sklepu internetowego. Są w bardzo przystępnej cenie! :)



PRZEPIS /1 porcja/
~szklanka mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
~opcjonalnie do posłodzenia syrop klonowy
~150g malin
~15g migdałów

Nasiona chia zalewamy mlekiem i mieszamy, odstawiamy na noc do lodówki. Rano maliny blendujemy na mus i siekamy migdały. Do naczynia w którym będziemy podawać pudding nakładamy część nasion, następnie mus malinowy i migdały, pozostałe nasiona chia, mus i migdały. Smacznego! :)

19 komentarzy:

  1. Mnie przekonał już pierwszy argument. Chętnie zjadłabym takie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda!
    Pudding z chia to jedno z moich ulubionych śniadań!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu kupić chcia! Z malinami wygląda cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten słoiczek urzeka każdą swoją odsłoną :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Póki co odstrasza mnie konsystencja "żelu" nasion chia, ale pewnie przyjdzie czas i na nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. maliny i migdały to połączenie na medal :) muszę spróbować go z tym puddingiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zarówno nasiona chia jak i jagody goji bardzo chetnie używam! tyle zdrowia w dwóch produktach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyobrażam to sobie na mleku ryżowo-kokosowym o którym Ci mówiłam. Jak zostało mi jeszcze gdzieś trochę chia to robię bez dwóch zdań pudding :D
    /przepraszam, dzisiaj jednak bez anonima, bo tak bez zaskoczenia to niefajnie:(/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo się polubiłam z tymi ziarenkami :] Co prawda na blogu pojawiają się rzadko, ale niemal codziennie zjadam choć trochę :) Takie śniadanie jak dziś bardzo mi odpowiada. No a goji jakoś mi nie wchodzi :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Pudding idealny.
    Chyba skuszę się na te cudowne nasionka (:

    OdpowiedzUsuń
  11. najzdrowsze, najszybsze i chyba jedno z bardziej efektownych :)
    chia siedzą sobie w kuchennej szufladzie, chyba czas zmienić je w pudding!

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam te nasionka i właśnie jest tak jak mówisz - jedno z najszybszych i najzdrowszych śniadań to właśnie taki pudding :D swoją drogą, przypomniałaś mi, że bardzo dawno ich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. sniadanie idelane <3 ! Gratuluje pysznej i zdrowej wspolprcy :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś dopadnę te ziarenka! Kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawe śniadanko, a o nasionach chia słyszałam wiele dobrych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. koniecznie musze je zamowic! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. w końcu muszę zrobić ten pudding, bo nasiona chodzą za mną już od dłuższego czasu:) nie mówiąc już jak pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)