wtorek, 13 sierpnia 2013

Recenzja #.7 - Karob (skworcu.com.pl)



Co mówi producent : występuje naturalnie w rejonie śródziemnomorskim. Smakiem przypomina kakao i często jest stosowany jako jego zamiennik. Nie ma w sobie kofeiny. Jest używany jako popularny zagęszczacz pod nazwą E 410.

Skład : karob

Wartości odżywcze w 100g :
BIAŁKO - 4.6g
TŁUSZCZ - 0.7g
WĘGLOWODANY - 89.0g
BŁONNIK - 40.0g



Moja opinia : Producent mówi, że karob smakiem przypomina kakao i po części tak jest. Przynajmniej takie były moje odczucia. Dlaczego po części? Jak dla mnie, karob ma charakterystyczny posmak, którego nie potrafię określić. Gdy w potrawie użyję tylko karobu, jest on (ten posmak) bardzo wyraźny, ale jeśli dodam jeszcze małą ilość kakao smakuje mi bardziej. Karob ma też zupełnie inny zapach niż kakao. Bardziej, hm, słodki. I w smaku też jest słodszy. Poza tym ma też jaśniejszą barwę. Zawiera więcej cukru niż kakao, ale mniej tłuszczu. Wartościami odżywczymi też się różni, i to na korzyść karobu. Porównajmy - zawartość tłuszczu w kakao : 21.7g, w karobie : 0.7g czyli aż 21g mniej ; zawartość błonnika w kakao : 5.7g, w karobie : 40.0g. Ta przyprawa świetnie sprawdza w ciastach, owsiankach, plackach i innych słodkich daniach. Karob jest dozwolony w Diecie Dukana.

Ocena : 5/6
Kalorycznośc 100g : 222 kcal
Cena : otrzymane w ramach współpracy / 7.99zł (100g)
Zakupione w : otrzymane w ramach współpracy / skworcu.com.pl

informacje o wartościach odżywczych i kaloryczności produktu zaczerpnęłam ze strony ilewazy.pl


Karob możecie kupić TUTAJ (klik)

6 komentarzy:

  1. Nie zgodzilabym sie, ze karob ma lepsze wartosci. Zwroc uwage, ze karob ma wieksza ilosc weglowodanow prostych, o wiele, wiele mniej bialka, ktore jest wazniejsze, a w kakao czesciowo odtluszczonym jest ok.10g /100g tluszczu.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, nigdy go nie próbowałam, ale jako miłośniczka kakao chyba kupię i zobaczę czy lepszy ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. nie próbowałam, ale zawsze chciałam kupić, teraz wiem już gdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. www.anielskieprzysmaki.pl-ciekawe muszę spróbować.Póki co zakupiłam u nich kawy i herbaty a i tycią puszkę:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym spróbowała. A da się to pić jak np. kakao? Wybacz jeśli to bardzo głupie pytanie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie producenta jest napisane, że tak, ale ja nie próbowałam go w tej wersji :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)