sobota, 10 sierpnia 2013

.380. jeżyny za ładny uśmiech i Krosno


~placki z płatków owsianych z jeżynami~



Po pierwsze - dziękuję za wczorajsze komentarze! :) Wczoraj nie byliśmy na basenie, nie było czasu, ale dzisiaj też jest dzień, może się uda :)

Krosno, od niedawna Miasto Szkła. Na prawdę ciekawe i ładne miejsce. Na początku zwiedziliśmy Centrum Dziedzictwa Szkła, niesamowite rzeczy można tam zobaczyć. Jak powstaje szkło od podstaw, jak nadaje mu się kolor i kształt oraz jak tworzy się szklane figurki.








Potem mogliśmy przyjrzeć się pracy innych ludzi, widzieliśmy jak pani dekoruje maskę (szklaną oczywiście ;)) Jak pewien pan szlifuje wzroki na szklance, a inny pracownik wykonywał szklane kotki.












Następnie przeszliśmy do 'piwnicy' nieco oddalonej od Centrum, tam obejrzeliśmy wystawę 'Szkło w fizyce'.




świecące szkło ;)

Po czasie spędzonym w CDS wybraliśmy się do sklepu z artykułami wytwarzanymi w tej właśnie hucie, kupiliśmy salaterki, paterę, wazon i talerzyk for me (ten z dzisiejszych zdjęć :)). Potem jeszcze krótki spacer i dalej w drogę.



Następnym i ostatnim punktem naszego dnia było zwiedzanie ruin zamku "Kamieniec" Odrzykoń - Korczyna. Przy zamku była też nowo otwarta sala z narzędziami tortur, którą też zwiedziliśmy, brrr, aż mnie ciarki przechodziły, jak patrzyłam na te "urządzenia". Ale sam zamek, a raczej jego ruiny są imponujące. 

 ja uśmiechnięta w dybach :D nie wiem, z czego się cieszę, haha, powinnam była zrobić inną minę :P

Gdy już wychodziliśmy zobaczyłam kierowniczkę budynku z wieeeeelką michą jeżyn i od razu zapytałam gdzie można tyle nazbierać :D Pan kierownik stojący obok powiedział, żebym chwilę poczekała, po czym wręczył mi kubek tych owoców! :) Ale byłam miło zaskoczona! :)


Podczas drogi powrotnej obejrzeliśmy też dwie niecodzienne kapliczki. Niecodzienne, ponieważ były to...hm, skały. Ale wyglądały bardzo ciekawie. Mi najbardziej podobały mi te różańce powieszone przez ludzi na drzewku.









15 komentarzy:

  1. to miejsce musiało być obłędne ! Z chęcią bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia robisz, az miło się ogląda :)
    No i fajny facet musiał byc - jezyny to mój jeden z ulubionych letnich owoców ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. z jeżynkami*-* ale milusio ;) pysznie wyglądają, i oczywiście ulubione -owsiane :)
    piękne zdjęcia, chciałabym też jakiś wyrób z szkła, ten twój talerzyk śliczny ;) lubię takie rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. widzę, że wyprawa była udana- to dobrze :)
    chętnie też bym się wybrała poobserwować proces tworzenia szklanych różności. swoją drogą, to musi być super praca :)
    bombki widzę i chcę świąt :D

    OdpowiedzUsuń
  5. jej, nie pamiętam już kiedy jadłam jezyny, ale mi narobiłaś smaka :) byłam kiedyś w podobnym miejscu, tyle że wyrabiało się figurki ceramiczne, miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale piękne rzeczy ze szkła tam robią :)
    owsiane pancakes, lubię to. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. No to się dzisiaj zgrałyśmy :)
    Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna zabawa z tym szkłem. Masz bardzo zgrabne nogi ;P Muszę przestać cie komplementować, bo sobie pomyślisz, że coś ze mną nie tak xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne zdjęcia! To szkło, rozżarzone.... (napisałam bez błędu?:p), musiało być mega gorące... Aż strach myśleć^^

    OdpowiedzUsuń
  10. To bardzo interesujące jak robi się rzeczy ze szkła : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżyny ♥ Ale nimi kusicie! Owsiane placki uwielbiam :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zdjęcia. A takiej jeżynowej niespodzianki nie mogłabym nie zazdrościć ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam jeżyny i kupuję je sobie od podejrzanych dziadków na ulicach, bo w sklepach albo nie ma, albo są piekielnie drogie. Problem mam z poziomkami, w tym roku kompletnie nigdzie ich nie dorwałam, kilka zjadłam w lesie na spacerze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. takie fajne kiedyś wpisy były... Ehh ;/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)