piątek, 3 października 2014

.761. figa z makiem

~figowo-makowy krem z tofu~



Drugie wegańskie śniadanie z kolei... ;) Uwielbiam kremy na bazie tofu! Dzisiaj kolejna wariacja pod tytułem sławnej "figi z makiem" ;)

PRZEPIS /1 porcja/
~300g tofu
~100g jogurtu sojowego (użyłam domowego - przepis)
~2 dojrzałe figi, ok. 120g
~2 łyżki maku
~łyżka syropu klonowego
~cukier/stevia do smaku
~1-2 łyżki soku z cytryny

Figi pokroić (ja ich nie obieram, ale możecie to zrobić) i zblendować (można dodać jogurt, będzie łatwiej to zrobić). Dodać tofu i rozgnieść je widelcem, ponownie zblendować. Dodać syrop klonowy, cukier/stevię, sok z cytryny, mak i wymieszać. Można podawać od razu lub schłodzić. Smacznego! :)

20 komentarzy:

  1. Tofukremy są idealnie kremowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mam ochotę na taki krem, wygląda obłędnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale dawno nie robiłam nic z tofu, muszę je gdzieś znowu zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dawno nie miałam w ustach tofu w takiej postaci.. rewelacja!! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. nooo, te zdjęcia jeszcze bardziej potęgują moją ochotę na taki krem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kremy na bazie tofu również! Z makiem już robiłam, ale figi nie dodawałam jeszcze. Pysznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. i z pasternakiem? :D taka pierwsza moja mysl jak to zobaczylam :D ale ta miseczka musi byc pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż wstyd, że nigdy go nie próbowałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten krem wygląda obłędnie! Tak puszyście! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś nie mogę się przekonać do tofu na słodko ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi sie podoba takie wykorzystanie tofu, nie probowalam jeszcze w takiej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. figa z makiem to ja mam patrząc na Twoje pyszne śniadanie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. jak tylko dorwe tofu to zrobię, koniecznie! a figi to chyba jedne z najbardziej fotogenicznych owoców :)

    OdpowiedzUsuń
  14. na sam widok go polubiłam, koniecznie muszę zrobić coś z makiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. eee tam, drugie, trzecie czy piąte śniadane wege co za różnica ;p skoro Twoje wczorajsze i dzisiejsze są takie, że można by je jeść codziennie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Tobie od dziś 'figa z makiem' będzie mi się kojarzyć tylko i wyłącznie z przepysznym śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje tofu nigdy kremu nie dotrwa, bo zawsze coś innego z niego powstanie. Ale przyznam, że ten krem wygląda prześwietnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. kremz tofu bardzo mi smakował, musze do niego wrócić! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)