wtorek, 30 czerwca 2015

.1013. jaglanka z płatków

~płatki jaglane na waniliowym mleku sojowym z duszonym rabarbarem i truskawkami z dodatkiem domowej konfitury różanej~



Podczas duszenia rabarbaru i truskawek dodałam domową konfiturę różaną i powstało coś pyyyysznego! W sumie...ta konfitura ma już 2 lata, ale jest w niej tylko cukru, że przetrwałaby i kolejna dwa :D Samodzielnie dla mnie nie nadaje się do jedzenia (za słodka), ale jako smakowy dodatek jest jak najbardziej super :) Dałam też kolejną szansę płatkom jaglanym i teraz jakoś mi zasmakowały! ;)

PRZEPIS /1 porcja/
~60g płatków jaglanych
~szklanka mleka (u mnie waniliowe sojowe)
~100-150ml wody
~opcjonalnie cukier lub stevia

Zagotowujemy wodę i mleko, wsypujemy płatki i gotujemy kilka minut do osiągnięcia pożądanej gęstości od czasu do czasu mieszając. W tym czasie przygotowujemy duszony rabarbar i truskawki:

~200g rabarbaru
~150g truskawek
~odrobina wody
~cukier/stevia do smaku
~czubata łyżka konfitury różanej (u mnie domowa - klik), ok.30g

Rabarbar i truskawki kroimy na kawałki. Do garnuszka na dno wlewamy odrobinę wody, dodajemy pokrojone truskawki i rabarbar i dusimy dopóki nie zaczną się rozpadać. Następnie dodajemy konfiturę i słodzimy do smaku, dusimy jeszcze ok. 2 minuty mieszając. Podajemy z płatkami. Smacznego! :)



A jeśli już w rabarbarowo-różanych klimatach jesteśmy
to polecam przepis na dżem rabarbarowy z dodatkiem wody różanej :)

19 komentarzy:

  1. Rabarbarowo-truskawkowy duet wydaje się być w pełnin trafionym! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A za to dla mnie płatki jaglane to drugie ulubione po płatkach owsianych xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mleku waniliowym mleku sojowym, wszystko smakuje dobrze, nie zaleznie czy to owsianka, jaglanka, manna :D A ten mix, brzmi bardzo ciekawie. Na pewno jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  4. rabarbar i truskawki to jedno z moich ulubionych połączeń latem.. kwasowość i słodycz! a z różą i delikatnością tych płatków nie wątpię, że stworzyły cudowną całość:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podejrzewam, że ta kombinacja smakowa wyszła pysznie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, brzmi super!
    polarois.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, wygląda bardzo smacznie! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że rabarbar się już kończy...
    Wyglądają bardzo delikatnie!

    zapraszam:
    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jaglanka zawsze dobra, czy to z płatków, czy z kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śniadanie idealne na poranek w łóżku ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, mniam. Zjadłabym jaglankę w takiej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam delikatność tych płatków :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Duszony rabarbar z truskawkami to moja ulubiona wersja. :) I chyba muszę się zaopatrzyć w wodę różaną. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmmmmmmmmm rozpływam się! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz :)
Drogi Anonimie, miło byłoby mi poznać Twoje imię, lub chociaż pseudonim.
Wszystkie komentarze są moderowane - te, które uznam, za obrażające mnie lub inne osoby / bezsensowne itp. po prostu nie będą akceptowane :)